Pro nejnovější generaci prémiového vozu V40 si automobilka Volvo připravila 5 motorizací (3 naftové a 2 benzínové).
Nafta:
- D2 (115 k)
- D3 (150 k)
- D4 (177 k)
První motor z nabídky nafťáků je řadový čtyřválcový turbodiesel. Se zdvihovým objemem 1560 cm3 nenabídne excelující výkon, který byste využili na okruhu, ale pro běžné ježdění po městě vám bude vyhovovat. Při nutnosti náhle zrychlit vás ale nezklame a turbodmychadlem posilovaný motor vystřelí vpřed! Výkon 115 koní je dostačující – model V40 není nadměrně těžký. Výkon je od motoru přenášen přes šestistupňovou manuální převodovku na přední kola.
Pohonný agregát D3 (s výkonem špičkových 150 koní) je zlatým středem v nabídce nafťáků. Je ideální variantou pro ty, kteří rádi šlapají na plyn, ale zároveň nechtějí u čerpací stanice nechat „zchudnout svoji peněženku“.
Pětiválcový řadový turbodiesel pohání přední kola a oproti motoru D2 nabízí výběr mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic. Rozdíl ve spotřebě nafty mezi jednotlivými převodovkami není je poměrně výrazný (4,4 l/100km – manuál; 5,2 l/100km – automat). Je tedy nutné si dobře promyslet, jestli zvolíte pohodlí při řízení s tím, že projezdíte více paliva.
Vrcholovým naftovým agregátem je motor s označení D4. Vysoký výkon 177 skandinávských ořů vás dostane z bodu A do bodu B za excelentní čas a při jízdě si budete moci vychutnat jeho tichý a svižný chod.
Zvukové projevy motoru jsou na vysoké úrovni, takže se nemusíte bát, že v interiéru neuslyšíte vlastního slova. Motor D4 je nabízen stejně jako typ D3 s manuální či automatickou převodovkou (obě s 6 stupni převodů). Spotřeba paliva je totožná také s motorem D3.
Benzín:
- T3 (150 k)
- T4 (180 k)
Pro milovníky benzínových motorů připravilo Volvo dvojici výkonných agregátů, které svými excelujícími výkony hravě porazí konkurenční motorizace. „Slabší“ jednotka T3 má zdvihový objem válců 1596 cm3 (stejně jako výkonnější verze T4).
Stejně jako silnější benzínový motor v nabídce má čtyřválcový přeplňovaný benzínový motor přímé vstřikování paliva do válců. Tato technologie zažila v posledních 5 letech velký rozmach a díky „downsizingu“ motorů ji najdeme v mnoha současných modelech napříč všemi automobilkami.
Nejvýkonnější pohonnou jednotkou v paletě motorů je benziňák T4 s výkonem 180 koní. Je v nabídce jak s šestistupňovou manuální převodovkou, tak šestistupňovou převodovkou Powershift.